29 oktober, 2011

Ook ik ben aan het haken

Net als vele anderen, ben ook ik een deken aan het haken. Maar in plaats van granny stripes, ben ik vierkantjes aan het haken. Lekker handzaam, een bol wol kun je ook makkelijk mee nemen om onderweg te haken. Zoals jullie kunnen zien, is mijn kat nu al tevreden met de deken...

















Voor mezelf ben ik dus een deken aan het haken, voor Joline maak ik een omslagdeken. Ook hier haak ik (dezelfde) vierkantjes, de vorm wordt wel anders.

















Hieronder een foto van mijn pols... Zoals jullie kunnen zien, zit er een rare bobbel (ganglion in medische termen) op. Aanstaande woensdag word ik hieraan geopereerd, en wordt ie weggehaald. Op zich is het niets ernstigs, maar het betekent wel dat ik een tijdje niet al te veel kan handwerken... Help!!! Wat moet ik nu gaan doen? Ik kan gaan lezen, maar daar heb ik nooit echt de concentratie voor. Een hele dag tv /films kijken lijkt me ook niet ideaal. Hebben jullie nog andere ideeën wat ik de eerste dagen kan doen?



Groeten, en een fijne zondag,

Nienke

3 opmerkingen:

  1. Sterkte gewenst voor de operatie. Tsja wat moet je dan doen als je het liefst creatief (met je handen bezig bent? Ik weet het eerlijk gezegd niet zo snel.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk werkje om zo'n deken te haken he? Ook een leuk idee om met twee kleuren te werken.

    Sterkte voor de operatie. Lastig als je je handen niet kan gebruiken, terwijl je daar het liefst mee werkt. Misschien lekker wat hobby tijdschriften aanschaffen van te voren? Dat leest wat makkelijker dan boeken en je doet ook leuke ideeën op.

    En internetten natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei... ik ben weer te laat om te reageren... Hopelijk is je operatie ondertussen voorbij en is alles goed verlopen.

    Misschien kan je, zolang je kan kan handwerken, al lijstjes samenstellen met de dingetjes die je zal kunnen maken nadien: patroontjes zoeken, stofjes zoeken en combineren en voor de rest tijdschriftjes en zo doorbladeren. Daar vul je natuurlijk geen ganse dagen mee, maar het kan al een begin zijn. Hopelijk kan je snel weer aan de slag! (trouwens, om machinaal te borduren heb je niet zoveel fijne motoriek nodig. Misschien lukt dat)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...